Raad van Kerken - Leidschendam-Voorburg
www.raadvankerkenlv.nl

Gebed week van de eenheid

Hierbij ontvangt u het gebed van de week van de eenheid van zondag 28 januari.

Vanmiddag om 17.00 uur vindt er een vesperviering plaats in de Martinuskerk in Voorburg. U bent hiervoor van harte uitgenodigd.

Zondag 28 januari
Heer, mogen onze
gemeenschappen een teken zijn
van uw koninkrijk

Overdenken

Jezus zei: ‘Doet u dan voortaan net zo’ (Lucas 10 vers 37)
Romeinen 12 vers 9-13 en Psalm 41 vers 1-2

Door deze woorden ‘Doet u dan voortaan net zo’ geeft Jezus ieder van ons, en elk van onze kerken, de opdracht om zijn gebod om lief te hebben voor te leven. Geïnspireerd door de Heilige Geest worden wij uitgezonden om zoals Jezus te zijn, en met mededogen en barmhartigheid de hand te reiken aan de lijdende mensheid. Net zoals de barmhartige Samaritaan de gewonde man niet links liet liggen, kunnen wij ervoor kiezen om mensen die anders zijn niet af te wijzen. Laten we in plaats daarvan werken aan een cultuur van nabijheid en bereidheid om elkaar te dienen.

Hoe werkt de uitnodiging van Jezus om ‘voortaan net zo te doen’ uit in mijn eigen leven? Wat betekent deze oproep van Christus voor mijn relaties met leden van andere geloofsgemeenschappen? Hoe kunnen wij samen ruimhartig getuigen van Gods liefde? Als ‘gezanten van Christus’ (2 Korintiërs 5 vers 20) zijn wij geroepen om ons te verzoenen met God en met elkaar. Zodat er een diepe verbondenheid kan groeien in onze kerken en in gebieden waar conflicten tussen gemeenschappen hoog oplopen.

Gebed

Hemelse Vader,
wij danken U voor de gave van de Heilige Geest, de schenker van leven,
die ons meer opent voor elkaar,
die conflicten oplost en onze verbondenheid versterkt.
Mogen we groeien in wederzijdse genegenheid
en in het verlangen om de boodschap van het evangelie trouw te verkondigen,
opdat de wereld in eenheid kan samenkomen
en de Vredevorst verwelkomen.
Dit bidden wij door Christus onze Heer.
Amen.

Email Marketing Powered by MailPoet