Raad van Kerken - Leidschendam-Voorburg

Extra Nieuwsbrief 4 mei 2022

cmyk-jpg-fakkel
We hopen van harte u en jullie op 4 mei om 18:30 uur te mogen verwelkomen in de St Martinuskerk aan het Oosteinde 56 in Voorburg.
De viering kan ook online worden meegemaakt of later bekeken op kerkdienstgemist (ook livestream).
De dienst wordt ook rechtstreeks uitgezonden op Midvliet TV

Om 18.30 uur bent u welkom in de Sint Martinuskerk in de 4 mei viering, die de Raad van Kerken dit jaar organiseert samen met de Liberaal Joodse Gemeente en het Sint Maartenscollege. Vanaf 18.30 speelt het orgel en om 18.45 begint de herdenking. Het thema van 4 en 5 mei dit jaar is ‘Vrijheid in Verbondenheid’. De Raad van Kerken heeft verbinding gezocht met andere religies, in het bijzonder het jodendom, met andere generaties door met jongeren in gesprek te gaan, en met de slachtoffers van de oorlogen van nu en die uit de tweede wereldoorlog, die wij op 4 mei gedenken.

De viering is dan ook uitdrukkelijk bedoeld voor alle generaties en mensen van binnen en buiten de kerk. Het College van Burgemeester en Wethouders zal in de viering aanwezig zijn en na afloop zullen de stille tocht naar het monument in Sijtwende en de herdenking, die daar door de gemeente wordt verzorgd, in verbinding staan met de viering. De Stille tocht start om 19.30 uur vanaf de kerk met aansluitend de herdenking om 20.00 uur in Park Sijtwende bij het Monument.

Andries Nek, godsdienstleraar en pastor van het Sint Maartenscollege, heeft met collega’s van de secties godsdienst, geschiedenis en Nederlands aandacht besteed aan de Tweede Wereldoorlog en herdenken. Hij heeft met jongeren een deel van de viering voorbereid. Theo Dik zal verslag doen van wat op school is beleefd. Dennis Heijmans van de Joods Liberale gemeente zal de joodse traditie inbrengen. De muzikale bijdragen komen van twee generaties, Louis Cosman op het orgel en Anna Schormans en Frank Mook, met zang en gitaar. Menno Meihuizen en Leo Valk verzorgen de liturgie en de overige lezingen.

De leden van de Raad van Kerken kijken uit naar de viering en hopen u allen daar te ontmoeten.

www.raadvankerkenlv.nl