Op 11 mei is in de Mall of the Netherlands in Leidschendam De Vlam onthuld. Het digitale aandachtspunt van de gezamenlijke kerken is een feit. Na een toespraak van de voorzitter van de Raad van Kerken en wethouder Astrid van Ekelen als waarnemend burgemeester, onthulden Ming Hou Chen, de glaskunstenaar die samen met de overleden Frans Kokshoorn het beeld maakte, en de wethouder het beeld. Ger van Dijk, die na het overlijden van Frans het handwerk aan het beeld afmaakte en hielp met de afwerking en plaatsing van het beeld had het beeld in een prachtig paars doek gehuld!

Na de onthulling kon een ieder de video bewonderen die gemaakt was over dit beeld dat de Schakel, het fysieke aandachtscentrum in winkelcentrum Leidschenhage, moet vervangen. In de Mall is helaas geen plek voor een inloopcentrum zoals er eerder was, maar via de QR code op het beeld kan een ieder toch in contact komen met een luisterend oor, een helpende hand en een digitaal lichtje aansteken.

Vervolgens werden aan de vertegenwoordigers van de 13 kerken aangesloten bij de Raad van Kerken kaarsen aangeboden die zij op de zondag na de onthulling in de kerk konden ontsteken met de opdracht aan de kerkleden er te zijn als er een beroep op hen gedaan wordt via de QR code. Op het beeld en op de kaarsen de tekst uit Hooglied: “de Liefde is een Vlammend Vuur”. Vuur van liefde in de wereld van kopen en commercie. Aan alle aanwezigen werden boekenleggers aangeboden met de tekst en de QR code en deze zijn ook in de kerken uitgedeeld.

We hopen dat het beeld aan haar doel zal gaan beantwoorden en wij zo in de Mall present kunnen zijn voor ieder die aandacht, contact en bezinning zoekt.