Een oecumenische gebedswake in Rome

Op zondag 15 januari heeft paus Franciscus in Rome aan het einde van het Angelusgebed aangekondigd dat de werkzaamheden van de volgende vergadering van de synode van de rooms-katholieke kerk zullen worden voorafgegaan door een oecumenische gebedswake op zaterdag 30 september op het Sint-Pietersplein in Rome:

« De weg van de eenheid van de christenen en de weg van de synodale bekering van de Kerk zijn met elkaar verbonden. Ik maak van deze gelegenheid gebruik om aan te kondigen dat op zaterdag 30 september op het Sint-Pietersplein een oecumenische gebedswake zal worden gehouden, waarin wij het werk van de 16e gewone algemene vergadering van de bisschoppensynode aan God zullen toevertrouwen. Voor de jongeren die naar de wake komen, is er het hele weekend een speciaal programma onder leiding van de Taizé-gemeenschap. Vanaf nu nodig ik broeders en zusters van alle christelijke confessies uit om deel te nemen aan deze “samenkomst van God’s volk. »

Deze samenkomstkomst van Gods volk wordt sinds enkele maanden voorbereid door een vijftigtal kerkelijke groeperingen van verschillende denominaties.

Voor Nederland : www.oecumene.nl/together. —>

Algemeen: www.together2023