Met het thema ‘Under God’s blessing, shaping the future’, vindt de internationale assemblee van de European Conference of Churches (CEC) van 14 t/m 20 juni plaats in Tallinn. Jongeren van 18 tot 30 jaar kunnen deze assemblee in Estland, met gratis ‘kost & inwoning’, meemaken als steward.

Tijdens deze week overleggen 113 verschillende kerkgenootschappen uit Europa over de eenheid van de kerk en over thema’s die belangrijk zijn voor de toekomst van de Europese samenleving. Denk daarbij aan duurzaamheid, gender & diversiteit, migratie en vluchtelingen- en vredesvraagstukken.

Stewards spelen een bijzondere rol tijdens de assemblee. Als steward zorg je dat alles goed verloopt én praat je in Tallinn mee over deze belangrijke thema’s.

De Conferentie van Europese Kerken is in 1959 ontstaan als vredesorganisatie, die tijdens de Koude Oorlog een brug sloeg tussen Oost en West. En dat is nog steeds de missie: een humaan, sociaal en duurzaam Europa in vrede met zichzelf en de buren. De assemblees van de CEC vinden om de vijf jaar plaats. De vorige assemblee (2018) was in Novi Sad, Servië. En dit keer reis je als steward voor de assemblee naar Estland.

Unieke internationale ervaring

Als steward heb je tijdens de assemblee een unieke internationale ervaring. Met je mede-stewards uit heel Europa beleef je een bijzondere week en maak je van alles mee. Het wordt een week van stevig aanpakken in deze internationale setting in het mooie Tallinn. Voorafgaand aan de assemblee krijg je een training.

Jongeren tussen de 18 en 30 jaar, met voldoende kennis van het Engels en motivatie & enthousiasme om de schouders er in Tallinn onder te zetten; zijn van harte welkom om zich aan te melden als steward!