Kloosterweekend 24 t/m 26 mei

In Heeswijk, onder Den Bosch, vinden we de oudste kloostergemeenschap van Nederland: de Abdij van Berne, opgericht in 1134. Elk jaar worden daar veel mensen door de Norbertijnen verwelkomd, sommigen willen even weg uit de hectiek van een druk leven. Naast individuele gasten, zijn er ook veel groepen die een weekend in de Abdij doorbrengen.

Onder auspiciën van de Raad van Kerken Leidschendam/Voorburg wordt er van vrijdag 24 t/m zondag 26 mei een weekend in Heeswijk georganiseerd. In de Abdij ontmoeten we elkaar, delen iets van onze spiritualiteit, zijn er (korte) vieringen in de kerk en hebben we een gesprek met één van de Norbertijnen. Naast enkele groepsactiviteiten hebben we ook ruimte voor onszelf, om te wandelen of te lezen.

Het weekend begint op vrijdagmiddag om ongeveer 16.30 uur en wordt afgesloten op zondagmiddag om ± 15.00 uur. Een ieder heeft een eigen kamer en badkamer. De kosten bedragen € 140,- inclusief de maaltijden.

Vooraf is er een avond voor informatie en een eerste kennismaking: dinsdagavond 7 mei om 20.00 uur in de St. Martinuskerk in Voorburg.

Als u wilt deelnemen, kunt u zich opgeven bij Nettie Moors (mail nettie.moors@ziggo.nl) of bij Gert Jan de Bruin (mail g.j.debruin@hetnet.nl) die het weekend begeleiden. Wilt u eerst meer informatie, stuur dan uw vragen per mail naar één van hen.