Sinds 1999 bestaat het Oecumenisch Vrouwenwerk Leidschendam-Voorburg.
Er worden elk jaar verschillende activiteiten georganiseerd, waar aandacht wordt besteed aan onderling contact tussen vrouwen van verschillende kerken in Leidschendam en Voorburg.
De kerngroep bestaat uit 4 personen die een paar keer per jaar bij elkaar komt om de planning, het jaarthema en de invulling van de ochtenden te bespreken. De kern van het vrouwenwerk zijn de Vrouw en Geloof ochtenden, die elke derde woensdag van de maand van 10.00 uur tot 11.30 uur in of naast één van de kerken in Leidschendam of Voorburg worden gehouden. Daarnaast zijn er verschillende andere kringen. Door het goed functioneren van deze kringen is de afgelopen jaren een sociaal netwerk ontstaan, waarbij omzien naar elkaar van grote waarde is gebleken.
De bijeenkomsten van de Vrouw en Geloofgroep in seizoen 2022-2023 zijn gepland op de
volgende woensdagen.
21 september in de Binnenhof naast de Dorpskerk in Leidschendam (startochtend)
Hier staat het thema van dit jaar centraal: “Nooit te oud om te leren” en wordt dat thema ingeleid door de kerngroep.
Volgende bijeenkomsten zijn:
19 oktober in de Haard achter de Petrus en Pauluskerk in Leidschendam
16 november in de Hoeksteen in Voorburg
21 december in de Binnenhof naast de Dorpskerk in Leidschendam (adventviering)
18 januari de Voorhof naast Oudekerk in Voorburg
15 februari in de Haard achter de Petrus en Pauluskerk in Leidschendam
15 maart in de Leidraad in Leidschenveen ( Den Haag)
19 april in de Maartenszaal naast de Martinuskerk in Voorburg
17 mei in de Voorhof van de Kruisheuvelkerk in Leidschendam(slotochtend)
Er is altijd plaats voor nieuwe deelnemers, info en aanmelden bij p.korving@outlook.com