PAX

Van 17 tot en met 25 september was de Vredesweek. In alle kerken is hiervoor aandacht geweest.

Landelijke activiteiten waren er ook en daarvan vond de jaarlijkse Walk of Peace plaats in Den Haag waaraan in elk geval de Amnesty groep van Leidschendam-Voorburg meedeed. Zeker in deze tijd is het praten en nadenken over vrede belangrijk. Op 23 november is daarvoor weer een bijeenkomst.

Een terugblik op de Vredesweek vindt u hieronder:

Domlezing
Op zondag 18 september, werd de domlezing gehouden. Mpho Andrea Tutu van Furth, activist en dochter van Desmond Tutu, een lezing over vredesactivisme. Ze spoorde de aanwezigen aan om bij zichzelf te beginnen en na te denken over vrede: “What is peace? And why do we want it?”.

Je kunt de Domlezing terugkijken met deze link.

Walk of Peace
De week erop, zondag 25 september, werd er vanaf het Vredespaleis naar het Zuiderpark in Den Haag gelopen tijdens de Walk of Peace. Hoewel de route in teken stond van samen oplopen voor vrede, was deze Walk of Peace ook meer dan alleen wandelen: zonnebloemen neerleggen bij de Oekraïense ambassade, dansen met de band Orchestre Partout in de Grote Kerk en samen zingen in het Zuiderpark.
Bekijk de aftermovie van de Walk of Peace hier.

Meer vrede?
Wil je verder praten over vrede? Kom dan naar het netwerkevenement op 23 november. Hiervoor zullen activisten en organisaties die affiniteit hebben met vredesactivisme, worden uitgenodigd om verder te praten over vredeswerk en de vredesbeweging in Nederland.

Geef je op via deze link.