Iedere dinsdagavond van de 40 dagentijd is er in Leidschendam in de Kruisheuvelkerk, Burgemeester Roeringlaan 6 de Vastensoep.

Vanaf 11 februari liggen er in de kerken van de Protestantse Gemeente Leidschendam/Leidschenveen, de Kruisheuvelkerk of de Dorpskerk en in de Petrus en Pauluskerk van de Parochie HH Maria en Jozef intekenlijsten, zodat u voor of na de dienst kunt intekenen om mee te eten. Er zijn ook soepkoks nodig, ook daarvoor liggen er in de kerken intekenlijsten. Ook via vastensoep@pgleidschendam.nl kunt u zich opgeven als mee-eter of als soepkok. Als u soep komt eten, neemt u dan een soepkom en een lepel mee? De eerste vastensoep is op 20 februari a.s. en daarna iedere dinsdag van de 40-dagentijd en begint om 18.00 uur, u bent welkom vanaf 17.30 uur.

Wij vragen geen vergoeding voor de kosten, maar gaan het einde van de maaltijd wel rond met de collecte emmers om geld in te zamelen voor de doelen van de 40-dagenactie van de Protestantse Gemeente Leidschendam Leidschenveen en de vastenactie van de Rooms Katholieke parochie St  Maarten Trinitas

Dit keer gaat de opbrengst van het project voor de 40-dagentijd van de Protestantse Gemeente Leidschendam/Leidschenveen naar de ondersteuning van het Elyada center in Kabwe, Zambia voor de opvang van jongeren met trauma-problematiek

Bron: vuurtjes in Afrika.nl

De andere helft van de opbrengst gaat naar het doel van de Vastenactie van de parochie HH Maria en Jozef van de Rooms-Katholieke kerk in Leidschendam-Voorburg, de bevolking van de provincie Masvingo in Zimbabwe. Zij hebben heel erg te maken met de gevolgen van de klimaatverandering. En met de vastenactie hopen we ze te kunnen ondersteunen die gevolgen te verminderen.

Bron Vastenactie.nl