4 mei viering 2024

Op de avond van de dodenherdenking zaterdag 4 mei organiseert de Raad van Kerken Leidschendam-Voorburg de jaarlijkse herdenking in de Martinuskerk aan het Oosteinde.

Om 18.30 uur is er muziek, om 18.45 uur start de herdenking. Om 19.30 uur vertrekt de stille tocht vanaf het kerkplein naar het Sijtwendepark. Daar volgen om acht uur de twee minuten stilte, een toespraak van de burgemeester en de kranslegging.

Het thema van deze herdenking is ‘Het onzichtbare zichtbaar maken’. De herdenking is voorbereid door een werkgroep van de Raad van Kerken Leidschendam-Voorburg, de Liberaal Joodse Gemeente Den Haag, het veteranen comité Leidschendam-Voorburg en het Sint Maartenscollege Voorburg. De herdenking in de Martinuskerk zal  via een  livestream te volgen zijn via de website www.kerkdienstgemist.nl.

In de loop van april volgt een uitgebreider persbericht.