Op vrijdagavond 4 maart om 19:30 uur was er een prachtige viering in de Oude Kerk in Voorburg!

De dienst kan nog steeds online worden meegemaakt  op kerkdienstgemist (ook livestream).

Elk jaar is de eerste vrijdag in maart wereldgebedsdag.
Deze dag wordt voorbereid door vrouwen, steeds uit een ander land. Dit jaar waren dat vrouwen uit Engeland, Wales en Noord-Ierland. De werkgroep van vrouwen uit de verschillende kerken in Leidschendam-Voorburg heeft daarmee onze viering voorbereid. Zij gingen voor, zongen en maakten een prachtig liturgisch bloemstuk. Dank Claartje, Anneke, Marianne, Joke, Plony en Greet!

Het thema was ‘Gods Belofte’, God die ons troost als een moeder en beschermt als een vader. Door de dienst heen werden zeven kaarsen aangestoken, steeds gevolgd door het lied: “als alles duister is”. Licht als teken van hoop.
Na de dienst ontvingen we allen een zaadbolletje om zo hoop te zaaien in het duister van deze wereld.
Bij de koffie was ook Amnesty aanwezig met een stand voor een vrouwelijke Russische gevangene in het kader van Internationale Vrouwendag. De stand werd o.a. beheerd door ons nieuwe Raadslid Nettie Moors.

Waar in de dienst gebeden werd voor Oekraïne en de bevolking van Rusland die deze oorlog niet wil.

In de overdenking werd dit gedicht gelezen:
Geluk
Is groei